Mgr. Filip T. Krejčí, Ph.D.
Kontakt
Telefon: | 585635254 |
E-mail: | filip.krejci@upol.cz |
Konzultace
- Úterý 14:00 - 15:00
- nebo podle domluvy
Odborné zaměření
- populární hudba, nonartificiální hudba, progresivní rock;
- hudební analýza;
- hudba a počítače;
- kompozice, aranžmá;
- improvizace
Životopis
VZDĚLÁNÍ
Ø Vysoké: Univerzita Palackého v Olomoucio Hudební teorie a pedagogika (Ph.D.) 2009 – 2013
§ Zaměření: hudební analýza (viz příloha)
o Učitelství pro 2. stupeň ZŠ (Mgr.) 2004 – 2009
§ Zaměření: Anglický jazyk a hudební výchova
Ø Střední: Střední průmyslová škola elektrotechnická, Mohelnice
o Obor: Elektrotechnika 2000 – 2004
§ Zaměření: Elektronické počítačové systémy
PRAXE
Pedagogická činnost:Ø Katedra hudební výchovy PdF Up v Olomouci 2013 – současnost
o odborný asistent
o vedoucí katedry
Ø Základní umělecká škola „Žerotín“ Olomouc 2012 – 2014
o učitel Elektronických klávesových nástrojů
Ø Hudební Institut, z.s. 2011 – současnost
o zakládající předseda občanského sdružení a lektor klavírního, kompozičního a aranžerského studia a jazzové improvizace
Ø Střední škola služeb, Olomouc 2007 – 2009
o Učitel estetické výchovy (hudební zaměření)
Ø Pořádání koncertů a workshopů v rámci mimoškolních aktivit dětí staršího školního věku (Hudební Institut, z.s.) 2011 – současnost
Mediální činnost:
Ø Hudební televize ÓČKO (moderátor, redaktor pořadu DJ divák speciál) 2009
Baletní korepetice:
Ø Baletní soubor Moravského divadla Olomouc. 2010 – 2022
Ø O.s. Baletní studio při Moravském divadle Olomouc 2008 – 2015
VĚDECKÁ A PUBLIKAČNÍ ČINNOST
Dizertační práceKREJČÍ, Filip T. Notový zápis a analýza vybraných skladeb progresivního rocku a artrocku. Olomouc, 2013. Dizertační práce. Univerzita Palackého v Olomouci.
Odborné články, publicistické články, příspěvky ve sbornících
KREJČÍ, Filip. Emerson, Lake & Palmer: Take a Pebble (1970) – Thematic and Motivic Structure: Hints of Monothematic Sonata Form. In: Musicologica Olomucensia. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouc, 2018, s. 120 - 142. ISSN 1212-1193.
KREJČÍ, Filip: Analýza Supper’s Ready. In: Slovenská hudba, roč. 42, 2016, č. 4, s. 415 – 437.
TAILOR, Filip. Rytmické struktury. In: Muzikus. Praha: Muzikus, s.r.o., 2014, roč. 2014, 1-8.
TAILOR, Filip. On the perception of the tonal centre in an ambiguous tonal environment: The case of Prog-Rock. Soundscapes online journal on media culture [online]. 2001, č. 5
[cit. 2012-05-10]. ISSN 1567-7745. [Dostupný na http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME15/Perception_tonal_centre.shtml].
KREJČÍ, F. Apercepce tonálního centra v nejednoznačném tonálním prostředí. In: Musica et educatio III. Ružomberok: Katedra hudby PF KU v Ružomberku, 2012.
KREJČÍ, Filip. Apercepce tonálního centra v nejednoznačném tonálním prostředí. In: Aktuální otázky současné hudebně výchovné teorie a praxe VII. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2012, s. 156-162. ISBN 978-80-7414-475-2.
KREJČÍ, F. Specifika baletní klavírní korepetice. In: Hudební výchova 2010 – 7. webová konference. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, Katedra hudební výchovy. ISSN 1802-6540. [Dostupný na http://konference.osu.cz/khv/index.php?id=3 cit. 30.8.2010].
Aktivní účasti na konferencích
KREJČÍ, F. Výhody a úskalí implementace janečkova pojetí hudební teorie ve vybraných oblastech populární hudby. In: Karel Janeček a hudební teorie. Praha: Hudební fakulta, AMU, 2015.
KREJČÍ, F. Apercepce tonálního centra v nejednoznačném tonálním prostředí. In: Musica et educatio III. Ružomberok: Katedra hudby PF KU v Ružomberku, 2011.
KREJČÍ, F. Znaky sonátové formy v artrockové hudbě. In: Z bakalářských, diplomových a disertačních prací. Ostrava: Katedra hudební výchovy PdF OU v Ostravě, 2011.
KREJČÍ, F. Apercepce tonálního centra v nejednoznačném tonálním prostředí. In: Systémové aspekty v rozvoji lidských zdrojů a jejich flexibility jako podpora interdisciplinárního výzkumu vybraných oblastí hudební kultury. Olomouc: Katedra hudební výchovy PdF UP v Olomouci, 2010.
Recenze
TAILOR, Filip. Elina Garanča nadchla Olomouc zpěvem i tancem. E-kultura [online]. 2007 [cit. 2013-01-03]. Dostupné z: http://e-kultura.cz/operni-diva-elina-garanca-nadchla-olomouc-zpevem-i-tancem/.
TAILOR, Filip. Příjemně nehvězdný koncert Steva Hacketta z Genesis. E-kultura [online]. 2007 [cit. 2013-01-03]. Dostupné z: http://e-kultura.cz/prijemne-nehvezdny-koncert-steva-hacketta-z-genesis/.
TAILOR, Filip. Yes: Fly From Here. E-kultura [online]. 2007 [cit. 2013-01-03]. Dostupné z:
http://e-kultura.cz/yes.
TAILOR, Filip. Ian Anderson: Thick As A Brick 2. E-kultura [online]. 2007 [cit. 2013-01-03]. Dostupné z: http://e-kultura.cz/ian-anderson/.
KREJČÍ, F. Recenze: HOLM-HUDSON, K. Progressive Rock Reconsidered. In: Sborník vítězných prací soutěže o nejlepší magisterskou a doktorskou práci. Olomouc: Vydavatelství UP, 2012.
Aktivní účasti na semináři
Prolínání a přesahy výsledků fyzikálních a matematických výzkumů do výtvarného a hudebního umění. Olomouc: Katedra hudební výchovy PdF UP v Olomouci. 2009.
Vedení odborných seminářů
KREJČÍ, F. O jazzové klavírní improvizaci. Bruntál: ZUŠ Bruntál, 23.9.2010.
KREJČÍ, F. O jazzové klavírní improvizaci. Olomouc: ZUŠ Žerotín, 2.12.2010.
Výzkumné a vzdělávací grantové projekty
Aplikace IT jako faktor individualizace a interaktivity v diagnostických přístupech hudební enkulturace (TAČR, 2022) – spoluřešitel. (https://starfos.tacr.cz/cs/project/TL02000473)
Apercepce tonálního centra v nejednoznačném tonálním prostředí (SGŠ, Specifický výzkum, 2011, PdF_2011_006) - hlavní řešitel. Výstupy viz publikace.
Řešitelství grantových projektů pro Hudební Institut, z.s.
Projekt Inovace technického vybavení a lidských zdrojů pro fungování neziskové organizace Hudební Institut, z.s.(Odbor kultury MmOl, ev. číslo 11958)
Projekt Hudební Institut - pořádání workshopů a seminářů. (Odbor kultury MmOl, ev. číslo 10925)
Projekt Rekonstrukce městských prostor na Sokolské ulici pro účely fungování neziskové organizace Hudební Institut. (Odbor kultury MmOl, ev. číslo 10247).
Projekt Hudební Institut – Podpora celoroční činnosti. (Každoročně)
UMĚLECKÁ ČINNOST
Symfonická tvorbaTéma pro Olomouc, oficiální znělka města Olomouce. Premiéra v Olomouci. 2022
Kompozice/aranžmá/hudební nastudování divadelních inscenací
Ela! (režie Roman Vencl), kompozice, aranžmá, produkce, hudební nastudování autorského muzikálu. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2024
Postřižiny (režie Petr Novotný), inscenační hudba. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2021.
Donaha! (režie Petr Hašek), aranžmá a hudební nastudování muzikálu. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2020.
Starci na chmelu (režie Petr Novotný), aranžmá a hudební nastudování muzikálu. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2019.
Boží mlýny (režie Roman Vencl), aranžmá a hudební nastudování pro inscenaci. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2018
Královna koloběžka první (režie Jan Ťoupalík). Kompozice / nahrání / produkce vlastní autorské hudby pro inscenaci. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2017.
Cyrano z Bergeracu (režie Roman Vencl, Michaela Doleželová). Kompozice/nahrávky/produkce vlastní autorské hudby pro inscenaci. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2017.
Edward Albee: Všechno je v zahradě (režie Michal Przebinda). Kompozice/nahrání/produkce vlastní autorské hudby pro inscenaci. Premiéra ve Slezském divadle Opava. 2017.
Noc na Karlštejně (režie Roman Vencl, Michaela Doleželová). Tvorba/produkce/mix/mastering nahrávky pro divadelní uvedení muzikálu. Premiéra v Městském divadle Zlín. 2017.
Robin Hood (režie Roman Vencl, Michaela Doleželová). Kompozice, nahrávání, produkce, nazkoušení autorské hudby. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2016.
Lož má krásne nohy (režie Roman Vencl, Michaela Doleželová). Kompozice, nahrávání, produkce, nazkoušení autorské hudby. Premiéra ve Štúdiu L+Š, Bratislava. 2016.
Šakalí léta (režie Luděk Golat). Aranžmá, nazkoušení a živá interpretace hudby. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2015.
U pokladny stál (režie Nikolaj Penev). Aranžmá a nazkoušení hudby. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2014.
Dokonalá svatba (režie Michaela Doleželová, Roman Vencl). Kompozice hudby. Premiéra v Městském divadle Zlín. 2014.
Najdeme se na Ztracené (režie Michaela Doleželová, Roman Vencl). Hudební spolupráce. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2014
http://www.moravskedivadlo.cz/cinohra/repertoar/najdeme-se-na-ztracene/?s=detail
Sluha dvou pánů (režie Nikolaj Penev). Kompozice, aranž, hudební nastudování a účinkování v inscenaci. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2013.
http://www.moravskedivadlo.cz/cinohra/repertoar/sluha-dvou-panu/?s=detail .
Emil Artur Longen: Dvě aktovky (režie Milan Šotek). Kompozice, aranž, nahrání a editace scénické hudby. Premiéra v Moravském divadle Olomouc. 2013.
Nemravná píseň (režie Milan Šotek). Hudební nastudování a klavírní doprovod. 2012.
Causa Sabina (režie Jan Sulovský). Kompozice, aranž, záznam a editace scénické hudby. Premiéra v Muzeu umění, Olomouc. 2011.
Kluk z plakátu (režie Roman Vencl). Kompozice, záznam, mix a editace scénické hudby k představení. Premiéra v Divadle Tramtárie. 2011.
http://www.divadlotramtarie.cz/kluk-z-plakatu.html
Filmová hudba
Nemocnice na konci světa (režie Otakar Štěrba). Kompozice, záznam, mix a editace. 2008.
Smrt Fuerteventury (režie Otakar Štěrba). Kompozice, záznam, mix a editace. 2008.