Mapa stránek  |  English

Mgr. Gabriela Všetičková, Ph.D.

Kontakt

Telefon:605 217 606, 585 63 5253
E-mail:gabriela.vsetickova@gmail.com

Konzultace

PO        10:30 – 11:30
ST        14:00 – 15:00
Případně jindy po předchozí domluvě.
 
Výuka:
 
Pondělí
9:45 – 10:30      Dějiny hudby (1XDA1)                      – 112
13:15 – 14:45    Soudobá hudba (N2SH1)                  – 112
 
Úterý
9:45 – 10:30      Seminář hudební kritiky (N2KR1)        – 113  
 
Středa
8:00 – 8:45       Dějiny hudby (UD1Q)                       – 112
10:30 – 12:15    Dějiny české hudby (BDCH1)            – 112
15:00 – 15:45    Dějiny hudby (TDEQ)                      – 112
15:45 – 16:30    Dějiny hudby (UD1Q)                      – 112

Odborné zaměření

Dějiny evropské a české hudby
Hudba 20. a 21. století
Kreativní činnosti v hudební výchově
*        elementární komponování
*        animace soudobé hudby
Hudební kritika
Komparativní hudební pedagogika
 
Členka týmu Slyšet jinak
Koordinátorka programu Erasmus+
   


Životopis

Gabriela Všetičková vystudovala v letech 2001-2007 na Pedagogické fakultě UP v Olomouci obor Učitelství hudební výchovy pro střední školy a Historie (FF), posléze v letech 2007-2011 absolvovala doktorský studijní program Hudební teorie a pedagogika. O té doby působí na Katedře hudební výchovy jako externí vyučující a od roku 2012 jako odborná asistentka. Mezi lety 2007-2013 působila také jako lektorka německého jazyka. Od listopadu 2013 do března 2014 hostovala na pozici Visiting Fellow na Institute of Education, University of London (nyní University College London), Velká Británie.


Ostatní údaje



Publikační činnost:
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Zpět do časů baroka? Není problém! Olomoucké barokní slavnosti posedmé. Opus musicum, č. 4, 2016, s. 59-68.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Osudné přání aneb Hasseho La Semele v Olomouci. Hudební rozhledy, č. 8, 2016, s. 29-30.
 
COUFALOVÁ, Gabriela – VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Olomoucká Pocta české hudbě aneb konec sezony v Moravské filharmonii. Hudební rozhledy, č. 6, 2016, s. 20.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Poslech a vnímání jako východisko pro tvořivé aktivity v hudební výchově: Zkušenosti z programu Slyšet jinak. Musicologica Olomucensia, 21, 2015, s. 113-128.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Olomoucké barokní slavnosti 2015. Do třetice všeho dobrého a šestkrát jinak. Opus musicum, č. 5, 2015, s. 72-83.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Několikeré ohlédnutí za festivalem Opera Schrattenbach 2014. Opus musicum, č. 2, 2015, s. 64-71.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. The Different Hearing Programme – Classroom Composing in the Czech Republic: Methodology, Practice and Experience. Příspěvek přednesený na konferenci RIME 2015 – 9th Research in Music Education Conference, 14. – 18. 4. 2015, University of Exeter, Velká Británie.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Listening and Perception as a Starting Point for Compositional Activities in the Classroom: Experience from the Czech „Different Hearing“ Creative Programme. Příspěvek přednesený na konferenci 23rd EAS Conference/5th ISME European Regional Conference, 25. – 28. 3. 2015 Rostock, Německo.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Classroom Composing in the Educational Process: Starting Points, Principles, Creative Approaches, Benefits and Possible Application. Příspěvek přednesený na konferenci The 2nd conference of POST-UP, 17. – 18. 2. 2015, Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Graphic Scores and Visualisation of Music: Experience from the Czech Different Hearing Creative Programme. In: SGEM Conference on Arts, Performing Arts, Architecture and Design. Conference Proceedings. Sofia: STEF92, 2014, s. 321-328. ISBN 978-619-7105-30-08, ISSN 2367-5659.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Komponování dětí jako součást hudební výchovy v Anglii a České republice – minulost, současnost (a budoucnost?). In: HALA, Petr (ed.). Musica viva in schola XXIV [online]. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 117-131. Dostupné z http://www.ped.muni.cz/wmus/studium/sborniky/musica_viva_in_schola_xxiv.pdf
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Cross-Cultural Perspectives. Music Education in the Czech Republic. Přednáška uskutečněná dne 27. 1. 2014, Institute of Education, London, Velká Británie.          
                                             
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. The Different Hearing Project and Classroom Composing in the Czech Republic. Přednáška uskutečněná dne 28. 1. 2014, Institute of Education, London, Velká Británie.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Role grafických partitur a vizualizace hudby v hudebně kreativním projektu Slyšet jinak. Kultura, umění a výchova [online]. Roč. 1, č. 2, 2013 (11. 12. 2013). Dostupné online na www.kuv.upol.cz
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela – COUFALOVÁ, Gabriela. „Hle, přede mnou je vytoužený okamžik...“ Recenze festivalu Olomoucké barokní slavnosti, Opus musicum, č. 5, 2013, s. 101-103.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Zahajovací koncert Moravské filharmonie Olomouc aneb blízká setkání dvou světů. OperaPLUS [online] 18. 10. 2013. Dostupné z http://operaplus.cz/zahajovaci-koncert-moravske-filharmonie-olomouc-aneb-blizka-setkani-dvou-svetu. ISSN 1805-0433
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Minimalismus a kreativní procesy v hudební výchově. In: LUSKA, Jiří (ed.). Sborník příspěvků z doktorandské konference K současným otázkám interdisciplinárního výzkumu hudební kultury konané 9. 12. 2010. Olomouc: Univerzita Palackého, 2012, s. 13-17.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Classroom Composing in Music Education with Regard to Minimal Music. In: Luska, Jiří (ed.). Interdisciplinary research on the music culture: Anthology of PhD thesis competition. Olomouc: Palacký University, 2012, s. 111-150.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Mohou děti komponovat? Harmonie, květen 2012, s. 64.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Minimal music a kreativní přístupy v hudební výchově. Opus musicum, č. 1, 2011, s. 25-39.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Hudební minimalismus jako východisko pro kreativní činnosti v hudební výchově. In: MAZUREK, Jan – SCHMUCKEROVÁ, Silvie (eds.). Mezinárodní webový sborník hudební výchovy [CD-ROM], č. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011, s. 318-330.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Komponování dětí v hudební výchově s přihlédnutím k hudebnímu minimalismu. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Komponování jako součást hudební výchovy. Talent, č. 6, 2010, s. 6-11.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. „The music within us“ aneb John Paynter a jeho podněty pro komponování v hudební výchově. In: Mezinárodní webový sborník hudební výchovy, č. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, 2010, s. 484-493.
 
VŠETIČKOVÁ, Gabriela. Paynter, John – Mills, Janet (ed.). Thinking and Making. Selections from the Writings of John Paynter on Music in Education. Oxford 2008. Recenze knihy. Opus musicum, č. 2, 2010, s. 124-127.
 
Granty:
 
2016 – 2019: odborný metodik jedné z klíčových aktivit grantového projektu ESF Inkluzívní vzdělávání pro Olomoucký kraj (CZ.02.3.61/0.0/0.0/ 15_007/0000183). Hlavní řešitel doc. Jiří Langer.
 
2013 – 2017: spolupráce na řešení grantového projektu GAČR Souborné vydání Bohuslava Martinů – 2. fáze (13-19162S).
 
2012 – 2015: řešitelka dílčí části projektu ESF – POST-UP Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci (CZ.1.07/2.3.00/30.0004). Téma výzkumu: Elementární komponování v edukačním procesu – východiska, principy, přínosy, kreativní přístupy a možné uplatnění. Hlavní řešitelka prof. Jitka Ulrichová.
 
2011 – 2013: spolupráce na řešení grantového projektu GAČR Výzkum post-inderterministických kompozičních metod: komponování v hudebních animačních programech a v hudební výchově (GA408/09/0121). Hlavní řešitel doc. Vít Zouhar.
 
2011 – 2012: koordinátorka grantového projektu ESF Vytvoření institucionální sítě mezi subjekty terciárního vzdělávání, soukromým a neziskovým sektorem (CZ.1.07/2.4.00/17.0070). Hlavní řešitel prof. Jiří Luska.
 
2010 – 2011: hlavní řešitelka studentského grantu (IGA) Hudební minimalismus jako prostředek i cíl při komponování dětí v hudební výchově (č. PdF_2010_030).
   



© 2006-2017 KHV | kontakt | admin | Realizace NoveStranky.cz