Čtvrtek 19. 4. 2001, 9.30 – 12.30 hodinZahájení konference
Anežka Kyslíková (Ústí n. L.): Vliv ontogeneze na vytváření hudebních představ
Peter Dörr (Bratislava): Predstavy a fantázia v procese hudobnej výchovy
Marek Franěk (Praha): Vliv hudební výchovy na rozvoj nehudebních schopností
Luděk Zenkl (Ostrava): Co dluží psychologie hudební výchově?
Lubomír Spurný (Olomouc-Brno): Několik poznámek k Schenkerově studii „Zum musikalischen Hören“
Josef Dvořák (Olomouc): Psychologické aspekty výuky v hudebním oboru ZUŠ
Zuzana Sláviková (Prešov): Hudobný zážitok jako východisko didaktickej interpretácie dielaČtvrtek 19. 4. 2001, 14.00 – 16.30 hodin
Jiří Luska (Olomouc): Diagnostika hudebních schopností
Hana Váňová (Praha): Myšlení v dětské hudební tvořivosti a jeho diagnostika
Marie Slavíková (Plzeň): K možnostem testování hudebnosti dvanáctiletých žáků (zpráva o provedeném výzkumu)
Zora Stiborová (Ostrava): Tvůrčí vzdělávání v kolektivní výuce a diagnostika jeho formativních účinků
Metodeja Schneiderová (Prešov): Hudobná hra jako prostriedok diagnostiky hudobných schopností žiakov mladšieho školskéh veku
Marie Horáková (Olomouc): Psychosomatické obtíže a jejich překonávání při veřejném vystoupení
Květuše Fridrichová (Olomouc): Percepce hudebního pořadu dětmi 1. a 2. tříd ZŠPátek 20. 4. 2001, 9.00 – 12.30 hodin
Klaudia Košalová (Prešov): Vplyv hudby na duševné zdravie detí
Daniel Šimčík (Prešov): Pedagogicko-psychologieké aspekty interakčnej didaktickej hudobnej hry
Marie Břicháčková: (Tábor): Využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy
Petr Franiok (Ostrava): Využití muzikoterapie u mentálně retardovaných
Pavel Svoboda (Svitavy): Muzikoterapie v rámci autogenního treninku
Milan Holas (Praha): Muzikoterapie a hudební psychologie (současnost a výhledy)event.: příspěvky německých účastníků, kteří projevili o konferenci zájem Wolfgang Masnak (München) a Manuela Schwartz (Magdeburg).
Generální diskuse a závěr